poniedziałek, 25 listopada 2013

Tematy wykładów grudniowych.

Witajcie, 
w grudniu będziemy mieli możliwość wysłuchania bardzo ciekawych wykładów. 
Młodzi Prelegenci z Górznej opowiedzą nam o hydroponice. Ciekawe czy wiecie co to takiego.
Może ktoś sprawdzi i napisze w komentarzu?


Następnie pan dr Tomasz Kokurewicz opowie nam o nietoperzach. Tak przedstawia on swój wykład.

W ramach wykładu chciałbym przedstawić najważniejsze zagadnienia dotyczące ekologii nietoperzy, takie jak hibernacja, rozród i echolokacja. Osobną częścią wykładu będą metody badań tych ssaków, ze szczególnym uwzględnieniem radiotelemetrii. W ostatniej części wykładu przedstawię zagrożenia dla nietoperzy związane z rozwojem gospodarczym.

A tutaj możecie dowiedzieć się czym zajmuje się pan dr Kokurewicz:

Nietoperzami zacząłem interesować się już w czasie studiów. Te wyjątkowe i słabo poznane zwierzęta były tematem mojej pracy magisterskiej, którą obroniłem na Uniwersytecie Wrocławskim. Materiały do pracy doktorskiej zebrałem w podziemnych fortyfikacjach Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego oraz w sztolniach Karkonoszy i uzupełniłem je badaniami laboratoryjnymi przeprowadzonymi w Instytucie Zoologii Uniwersytetu w Aberdeen (Wielka Brytania). Pracę doktorską obroniłem w Muzeum i Instytucie Zoologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Obecnie jestem pracownikiem naukowym i wykładowcą na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.

Zajmuję się ekologią zimowania i rozrodu nietoperzy oraz ich ochroną gatunkową. Swoje badania planuję w taki sposób, aby ich wyniki miały zastosowanie w czynnej ochronie tych ssaków. Wiedza o nietoperzach umożliwia planowanie rozwoju gospodarczego, np. budowy dróg i farm wiatrowych, bez szkody dla tych zwierząt. Jestem ekspertem Ministerstwa Środowiska w zakresie ochrony nietoperzy i biorę udział w realizacji programu „Wdrażanie europejskiej sieci ekologicznej Natura 2000 na terenie Polski”. Od ćwierć wieku badam i staram się chronić nietoperze w podziemiach Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego, w których co roku koordynuję międzynarodowe liczenia tych ssaków.Moje hobby to historia Polski, oraz letnie i zimowe wędrówki po górach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz